szerda, március 28, 2007

kálmán megnyíilik

kálmán megnyílik. nagyon szépen ír, bár kicsit kiábrándít, hogy vadászik.

"Kedves Villa!

Valóban klassz az életem, már amikor beleférnek ilyen dolgok, mint a szalonka nézegetés. Igyekszem ugyan életem a napos oldalon élni, de ez nem mindig sikerül. Azok is teli vannak gondokkal, probblémákkal, gátlásokkal, akiket a kívülállók irígyelnek, gondolván - Na ennek is csak megszületni volt nehéz. - Én sem érzem magam kivételnek.
A szalonka nézegetés sem nézegetés volt ám, hanem szalonka lesés. Csak súgva mondom, kint az erdőben, igaz hogy magányosan várakoztam rájuk, mégsem voltam egyedül. A puskám ott lógott a vállamon.
A szalonkának várásnak varázsa van. Bele olvadsz, eggyé válsz az alkonyi erdővel. Csak a neszekre, a nyugodni készülő énekesmadarak utolsó trilláira figyelsz. Az eget
kémleled. Aztán minden elhalgat. Egyszer csak a nagy némaságból, hangtalan mint egy lepke, át libeg a fejed felett, s eltünik a csendességben. Ő az, a tavasz első
szalonkája.
A puska meg ott himbálódzik a válladon, meglepetten. Jó, azért néha ő is szóhoz jut, de többnyire mellébeszél. Cikbe lő, amikor cakkba kéne és cakkba, amikor cikkbe.
Aztán megtörik a jég. A negyedik nap hajnalán, a nyílként rőpülő madár a földre hullik. Az érkező vadászbarátok, pedig őszinte örömmel, de kajánul mosolyogva gratulálnak. Egyikük már vágja is a méretes mogyoró ágat, és te tudod, hogy első szalonkádnak okozott szenvedésért, sajgó hátsófeleddel kell megfizess.

1960. xx. xx Szöged (cenzúrázva - a szerk. villa)

Elválva, magányosan. Fiam 21, velem. Lányom 19, anyjával. Beszélő viszony megmaradt, de nem túl gyakori. Vadászom. Sportolok pisztollyal versenyszerüen, de nem olimpiai színvonalon. Azért időnként, csak fel kell kecmeregjek, Magyar Bajnokságon a dobogó valamelyik fokára.
Voltam csótányirtó, kötödés, biztonsági őr, vagyonvédemi veztő, biztosítós, munkanélküli. Most az élelmiszer biztonságot védem a kártevőktől. Akasztott ember még nem voltam.
Zanzásítva, ez vagyok.
Ja, van egy középkorú kandúrom, de ő kint lakik az udvaron.
Biztos forrásból tudom, ő sem hiányolta a telet.

Rólad viszont édeskeveset tudok. Ami átjött, azt azért összefoglalom.
Szép neved van, VILLA. Nem túl rég vált divatossá, gondolom jóval kevesbb tavaszt láttál mint én. Vagy tanulni, vagy dolgozni jöttél Budapestre. A lakásban egyedül laksz, miután kellemetlen társbérlőidet likvidáltad. (Ezek után, hogy tudod nyugodtan álomra hajtani a fejed?) Szüleid miskolcon élnek, és nyilván nagyon jó a kapcsolatotok.
Hát ennyi. Ha tévedtem valamiben, javítson ki nyugodtan, kedves Watson doktor!
Kicsit hosszúra, és késeire sikerült e pár gondolat, de vígasztaljon az a tudat, hogy péntek estig, már nem foglak többet traktálni. Az elkövetkező három napban, az xxxx Hotelben fogom tanult gázmester kollegáimat bámulatba ejteni, delejes távpikkelykeirtó képességem ecsetelésével.
A hét hátralevő részére, mindent ami jó!
Kálmán"

Nincsenek megjegyzések:

website statistics
hit counters