csütörtök, február 15, 2007

könyves feladat ribitől

vicces, pont most láttam jocnál, hogy ő is ma teljesítette a feladatot. szóval a 9 könyv, nem sorrendben.
nem egyszerű, neki sem volt az, kihagytam pl a százévmagányt, paulaustert.. és a parfümöt is, pedig azáltal megtanultam orral olvasni.

herman hesse: demian
14 évesen, az osztályfőnököm nyomta a kezembe. az alapozta meg az értékrendem. ami az érdekes, hogy nem olyanra, amit a könyv sugall. viszont minden ebből indult. azt hiszem.

salvador dali: elrejtett arcok
20 évesen, hollyzafirtól. ezen keresztül megtanultam, hogy szavakkal is lehet festeni. meg a beteljesületlen vágyat ismertem meg általa.

géczi jános: vadnarancsok
17 évesen, apámtól. először szembesültem, hogy van igazi non-fiction. amit a szomszéd is írhatott volna. ami a szomszédról is szólhatott volna. találkozott az irodalom az életemmel.

jeanette winterson: szenvedély
19 évesen, brigitől. már leszbikusként. kiderült, hogy milyen sokféle érzelem, milyen sokféle, tengernyi szóval írható le. csodálatos élmény volt.

robert nyle: faust
21 évesen, antikváriumból. az a fajta katarzis, az a megdöbbenés, amit azóta sem éltem át könyvvel sosem.

dosztojevszkij: ördögök
16 évesen, könyvtárból. a lélek valahogy.

bulgakov: a mester és margaréta
17 évesen, otthon volt. a szürreális és a reális közötti hajszálvékony vonal megismerése. az ember megismerése.

nietzsche: im, igyen szóla zarathusrta
16 évesen, antikvárium. összerakott.

kierkegaard: vagy-vagy
16 évesen, antikvárium. felépített.

Nincsenek megjegyzések:

website statistics
hit counters