vasárnap, március 14, 2004

eszembe jutott!
jo, jo, de addig ne ird be, amig meg nem erkezik az sms a koddal.
mar keso. sim kartya letiltva, kerjuk adja meg a puk kodot.

ez valahol a cseh hatar korul tortent, rogton miutan meregdraga autopalya biletakat adott el nekunk a szlovak hataror.
berlinben egyetlen dolog idegesit, megpedig az, hogy mindenki nemetul beszel.

megerkezesunk ejszakajan leultunk harman a kanapera, cigarettaztunk es masfel oran keresztul a coctail cimu filmet neztuk nemetul a zdf csatornan. ennel nem is akarok tobbet mondani. egyebkent baromira elveztem.

tegnap azonban (szombat) a reggeli maszatolas utan nyakunkba vettuk a varost. E-vel remek turistanak lenni, mert ot sem erdeklik a latvanyossagok, valamint az o utiterve is olyan, hogy a keresztezodesekben szetnezve donti el az iranyt, szigoruan terkep nelkul. es egyetlen eset sem volt, amikor mas iranyba mentunk volna, mint a masik.

nem vagyok hajlando turistafotokat kesziteni. viszont eleg jo kepeket csinaltam, moszatnak pl egy tuzoltoautorol, meg lefotoztam egy zsenialis talicskat es egy probababat castro-sapkaban egy haz erkelyen. ilyenek.

nemetul kovetkezetesen nem ertek s bar tuleloszokincsem talan aktivalni tudnam, egyszeruen nem vagyok hajlando egyetlen sch es mittudomen milyen csunya hangot sem kiejteni a torkomon.

azt mindenkeppen le kell szogeznem, hogy feltunoen sok ozike van a kirakatokban. pl egy (guszustalan es gyalazatos, de) kitomott oziket is lattam, raadasul semmifele nexus nem volt az ozike es a kirakat rendeltetese kozt.

egyaltalan nem tudok kapcsolodni berlinhez, annak ellenere, hogy a varost nagyon szeretem. vegtelen nyugalommal es ismeros, biztonsagos erzessel tolt el a warschauer strasse, az utcak es a hazak egeszen baratsagosak, de minden, ami el - idegen. es egy fikarcnyi vagy sincs bennem, hogy elinditsak egy vonalat, egy agat, hogy kapaszkodjak, kapcsolodjak barmihez is itt. kicsit olyan, mintha egy filmet latnek porogni magam korul, amibe erzem, es tudom, hogy nincs ertelme beleszolnom. es nem is tudok beleszolni.

az egyetlen nemet szo, amit szeretek az a gesamkunstwerk, azt is csak azert, mert ezen a nyelven fejezi ki a legjobban a szo jelenteset. es megremulok, ha arra gondolok, hogy a tonio kroger, a varazshegy, a demian, vagy rilke versei eredetileg nemet nyelven jelentettek ugyanazt, mint amit en kaptam toluk magyarul. jezus, el sem merem kepzelni, hogy hangzik nemetul, hogy "aki jobban szeret alulmarad es szenvedni kenyszerul".

Nincsenek megjegyzések:

website statistics
hit counters